poniedziałek, 11 czerwca 2012

Gra która leczy ludzi.

Depresja to choroba. Mówi się o tym wszędzie więc to fakt. Lekarstwa są rożne ale najlepiej leczyć przyczyny a nie skutki. Co jeżeli leczyć mogła by gra?
Dr Karolina Stasiak napisała ciekawy doktorat, który przekształcono w grę komputerową leczącą depresje.

Gra SPARX to program komputerowy dla młodych ludzi z objawami depresji. Program został opracowany przez zespół specjalistów w leczeniu depresji nastolatków z Uniwersytetu Auckand. [...] Aby aktywnie angażować młodych ludzi, Sparx wykorzystuje środowisko 3D, grę fantasy i dedykowaną oprawę dźwiękową. Program uczy umiejętności do zarządzania objawami depresji, w formacie samo uczenia się.
Młodzi ludzie uczą się techniki terapii poznawczo-behawioralnej do czynienia z objawami depresji (np. radzenie sobie z negatywnymi myślami, rozwiązywania problemów, planowanie działalności i relaks). Można go stosować z minimalnym nadzorem.
Użytkownicy mogą dostosować swój awatar i udaj się do siedmiu prowincji, każda z unikalnym zestawem wyzwań i zagadek.

W badaniach testujących SPARX wzieło udział 94 nastolatków, którzy otrzymali do wykonania 7 zadań w terminie 4-7 tygodni. Przez 3 miesiące gra okazała się równie skuteczna co sesje 1 na 1 z psychologiem. W tradycyjnym leczeniu wskaznik całkowitego wyleczenia to 26%. W tym przypadku, wśród osób które wykonało co najmniej 1 zadanie, to 44%.

Tak jak pisałem wcześniej w postach o edukacji to potencjał gier jest duży. Oto jego przejaw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz